söndag 23 november 2014

Till en ettåring!

Förra veckan fyllde en riktig liten busfröken ett år. Vi har naturligtvis uppvaktat ordentligt, med sång paket och lek.

Mitt kort såg ut så här:



Pappren som jag använt är från BoBunny gamla kollektion Olivia. Visst är de fina? Jag behöver nog inte köpa fler papper på ett tag, har rätt mycket i mina gömmor... :) Vimplarna i högra hörnet har jag gjort med washitejp på vit cardstock. Det blev en rolig effekt, tycker jag. 

Stämpeln Hjärtliga gratulationer får precis plats på en 1-tums pappersremsa. Här har jag klippt lite i den, så den ska se ut som en vimpel. Jag har också böjt den lite försiktigt för att ge kortet lite mer liv och struktur.  


Jag har färglagt med Copics. Just nu tas inte fler Copics in styckvis pga platsbrist på lagret, men det finns många i lager och dessutom färdiga paket med färgkombinationer. Jag har också lagt lite Glossy Accents på antennerna och lite stickles på vingarna.
De här färgerna har jag använt:
Hud: E00, E50, E51, E53
Hår: E51, E53, E55
Dräkt och mössa: E53, E55, E57, R81, R83, R85, Y02, Y08, Y15
Sockor och vantar; C01, C03, C05

Tack för att du tittade in! Nästa vecka kommer jag tillbaka, då med lite adventsinspiration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!