lördag 8 november 2014

Getting messy - en canvastavla med akrylfärg, distressfärg och gesso

Jag har alltså målat en riktig tavla. Jag tycker ju om att kladda med färg och stämplar, så steget var väl egentligen inte så långt från kort till tavla, men det var svårt att ta. Jag har svårare att bli nöjd när jag ska göra mina egna färgsättningar och motiv istället för att jobba med färdiga motiv, stämplar och papper.

Den här lilla canvastavlan är 15x15 cm och var grundad när jag köpte den, så det var bara att sätta igång. Jag har gjort botten med distressdynor och blending tool (skumgummisvampar med ett praktiskt handtag). Sedan var det "bara" att dekorera!


Den lilla vägen har jag målat med akrylfärg och när jag hade stämplat klart drog jag vit gesso runt kanterna och på de utklippta träden med fingret för att det inte skulle se så rent ut. Jag har också använt rubons från Tim Holtz. Texten i mitten är en stämpel, även den från Tim Holtz..

Tack för titten, kom snart tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår!
Thank you for leaving me a comment!